Vítejte v Egon Schiele Art Centru
2019

Karel Valter (1909 - 2006) / Krajina
u příležitosti 110. výročí narození Karla Valtera, jedné z nejzajímavějších osobností Jihočeského kraje je zpřístupněna výstava obrazů, kreseb a grafik tohoto všestranného umělce. „Nehledím na krajinu jako proměnlivý celek, sleduji vše, co se v ní utváří, co je nové a hledám vše, co mne jako člověka s přírodou spojuje, co mne vzrušuje a přitahuje. Říkám s přírodou, čímž myslím něco víc než samotnou krajinu, neboť tím se dotýkám všech mně pochopitelných i nepochopitelných vnitřních vztahů, které jsou v přírodě ukryté, jsou hlouběji vsazené a dávají bohatší odpověď na náš život, jeho hodnotu a jeho tajemnost. A ta má nejblíže k poetisaci veškerého dění, jemuž jsem při svých toulkách přírodou vždy podlehl.“ Karel Valter, Slabikář přírody, 1999
Kateřina Šedá: UNES-CO a další sociálně architektonické projekty
Výstava bezprostředně
navazuje na dílo, se kterým Kateřina Šedá reprezentovala Českou republiku na
16. Mezinárodním bienále architektury v Benátkách. Sídlo (fiktivní) firmy
UNES-CO se pro dobu výstavy stěhuje do Českého Krumlova a Kateřina Šedá
umělecky dále rozvíjí ideje a záměry firmy, která se rozhodla chránit normální
život v historicky a architektonicky skvostných (a tedy i mimořádně
navštěvovaných) centrech měst. Mapuje proměnu „normálního života“ ve veřejném
prostoru nejen Českého Krumlova, ale mnoha dalších evropských měst, předkládá
výsledky několikaměsíčních průzkumů, rozhovorů a debat z terénu i nestandardní
návrhy řešení. Předkládá fotografie, filmové záznamy, rozhovory, dopisy... Přináší
zásadní i mnoho vedlejších informací o obyvatelích a turistech, o jejich
přáních a touhách, ale i o způsobech komunikace mezi lidmi, schopnostech
akceptovat jiné názory a v té souvislosti se dotýká i fenoménu přímé i anonymní
nenávisti na jedné straně a velké (přímé i anonymní) podpory projektu na straně
druhé. Součástí výstavy Kateřiny Šedé je představení i dalších jejích sociálně architektonických projektů jako např. Nevěsta z Nošovic a Je to jedno.

Federico Díaz (*1971) / PERSONAL
Výstava nabídne výběr z
díla Federica Díaze od roku 1992 po součanost. Dílo úspěšného česko
argentinského vizuálního aktivisty (pro Díazovu tvorbu tento pojem poprvé
použil Robert T. Buck, Brooklyn Museum) vychází ze zájmu o člověka, přírodu a
vědu. Umělec využívá nejjednodušší i nejsložitější způsoby k odhalování věcí,
které jsme vlivem technologického přetížení přestali vnímat a kterým přestáváme
rozumět. Federico Díaz se neobává přemíry technologie, naopak, považuje ji za
nejvhodnější doplněk nejstaršího lidského způsobu zkoumání - pozorování.

Celoročně výstava o životě a díle Egona Schieleho (1890-1918), jehož matka, Marie Soukupová (1862-1935) se v Krumlově narodila. K vidění kresby, grafiky, vlastní umělcův nábytek, osobní dopisy, vizitky, desítky fotografií, genealogie Schieleho předků, dokumentace o krumlovských pobytech a motivech na jeho obrazech a kresbách.
Paralelně výměnné výstavy klasického a současného umění 20. a 21. století.